//Simple is better




About Me !
Hey ! Good days to you!


Welcome to my blog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman kill you!haha.. i'm Nur Shuhada Binti Ab Aziz. 20 tahun. Was taken by someone. Seorang gdis biasa yg hnya inginkn kbhagian. Tiada yg lbih kekal & bhgia slain CINTA yg SATU♥ my fmly♥ my jntung hati♥ my bff♥

Status : YOUR STATUS HERE


Music
Layan jew!



Credits

Basecode: Nadya.
Full edit: SitiSyuhadah
Re-Edit by: shuhada aziz

Nuffnang

◕‿◕

"I know I'm not the best writer.. menulis sekadar suke-2.. mohon maaf andai ade yg tak suke.. !! "

Blog archive

» July 2012
» August 2012
» September 2012
» October 2012
» November 2012
» December 2012
» January 2013
» February 2013
» March 2013
» June 2013
» September 2013
» October 2013
My anniversary

Daisypath Anniversary tickers
En. Jantung Hati



TUHAN,sampaikan pesan ini padaNya.. aku menyayangiNya,mecintaNya.. tak sanggup bila ku kehilanganNya.. tiap saat ku merindukanNya.. ingin bertemu denganNya.. lindungilah dia saat aku tak bersamanya.. aku hanya ingin ia BAHAGIA.. walaupun tak bersamaNya.. aku ingin selalu menjagaNya.. jangan biarkan ia bersedih.. aku hanya ingin melihat senyumNya.. SAMPAI AKU SUDAH TIDAK ADA DI DUNIA..

Followers
Sayang korang!

Jerit di sini



>Sesiapa mengamalkan ayat ini Insya’Allah akan:

1. Memperoleh kemurahan rezeki yang tidak disangka-sangka.
2. Mendapat jalan keluar dari segala masalah dan kesulitan.
3. Mendapat perlindungan dari segala musibah dan bala bencana seperti peperangan, kezaliman dan bencana alam.
4. Jika berperang Insya’Allah tidak akan cedera atau binasa kecuali telah sampai ajal.
5. Allah akan menunaikan segala hajat dan memberi kemudahan dalam setiap urusan.

#insyaAllah, selamat beramal..


0 comments

Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?
  • 1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si suami..layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.
  • 2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betul makan!"
3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus.kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak ganggu tido nya.wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak.. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA.
  • 4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..
Kesimpulannya. ..wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia lakukan.
1 comments



Bosan sangat-2 rase, orang laen semua da blik bercuti kt kg..p, aku still ag dk upsi.. sbabnye, aku da tempah tket 28 hb 12.. utk cuti smggu midsem.. p, xsngka lak kelas mggu nie semua btal d sbb ad yg nk blik smbut krismas.. mknanye terus cuti 2mggu la smbung skali dgn midsem.. tket aku da xboley nk tkar, sbb tuh la aku trpkse duk cnie ag.. nsib baek la ad ag kwan aku yg xblik.. lau x,xpasai-2 aku dk sorang-2 kt cnie.. mmg tak la.. macam-2 da aku buat utk hilangkan bosan nie.. smpai ari nie,aku online jew.. mlas nk off.. and d sebabkn bosan la tetibe jew aku rase rindu sangat kt kawan-2 lame aku.. jadi, post kali nie aku just nk citer pasal kawan-2 aku jew.. btw,kawan lame or baru ttap jgk jd kawan aku.. Ohhhhhh,Rinduuuu korang gilagilagilaa.. sampai aku pun nk jadi gilaa.. k, fullstop. sambung balik. Aku rindu korang sangat weh :'< serious tak tipuu. Menitis air mata aku.. teringat balik time aku sekolah same-2 nga korang dlu, macam-2 kenangan ade.. ade suka,ade duka, p kte still kawan kan.. 1st aku start sklh dekat tadika kemas penjara marang.. time aku bljar kt c2 pun,aku da dapat ramai kawan.. n seterusnya aku smbung drjh 1 smpai 6 dekat sk merchang,trngganu.. dpat kawan ag.. lau aku nk senaraikn semua,mmg byk gila la.. dan setusnye, form 1-3 aku sklh dekat smk baroh pial,rntau pnjg,klntan.. time sklh nie, mmg best sngat-2.. sbab time nih aku duk hostel.. so,rmai la kawan-2 yg aku kenal.. mklum la,ble dk hostel, semua yg ada tuh, da mcm family kite.. time aku sklh kt cnie,aku mmg nakal la ckit.. tapi,pape p0n mmg best.. sebab semua tuh jd kenangan utk aku ingt smpai ari nie.. mse aku form4-5 aku sklh dkat smk seri serating,mrang,trngganu.. dapt ag kawan baru.. mmg hidup aku nie d kelilingi oleh kawan-2.. hidup tnpa kawan nie mmg sunyi la.. n skrg aku d beri peluang utk smbung bljr d unversiti.. impian aku selama nie.. mase kecik-2 ag aku da ade impian dan harapan.. aku teringin sgt nk bljr kt U.. aku nk sgt jejak kaki kt U.. dan akhirnye mmg tercapai la,sykur alhmdulillah.. dekat universiti nie p0n,aku dapat ramai kawan baru.. bnyak sgt kenangan yg tercipta antra aku dan kwan-2.. tnpa korang, sunyi la hidup aku.. thanks kpda semua yg sudi jd kawan aku.. aku hrgai sngat-2.. aku xkan lupakan jasa korang semua.. okay la,smpai cnie je dlu.. kalau aku cerita pasal kawan-2 nih mmg boley buat buku kot.. sebab pnjg sgt-2.. last skali aku nk cakap aku rinduuuu korang gilagilagilaa..!!
0 comments

Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya lalu beliau bertanya (Teka Teki ) :

Imam Ghazali = ” Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini ?
Murid 1 = ” Orang tua “
Murid 2 = ” Guru “
Murid 3 = ” Teman “
Murid 4 = ” Kaum kerabat “
Imam Ghazali = ” Semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekat dengan kita ialah MATI. Sebab itu janji Allah bahawa setiap yang bernyawa pasti akan mati ( Surah Ali-Imran :185).

Imam Ghazali = ” Apa yang paling jauh dari kita di dunia ini ?”
Murid 1 = ” Negeri Cina “
Murid 2 = ” Bulan “
Murid 3 = ” Matahari “
Murid 4 = ” Bintang-bintang “
Iman Ghazali = ” Semua jawaban itu benar. Tetapi yang paling benar adalah MASA LALU. Bagaimanapun kita, apapun keadaan kita, tetap kita tidak akan dapat kembali ke masa yang lalu. Oleh sebab itu kita harus menjaga hari ini, hari esok dan hari-hari yang akan datang dengan perbuatan yang sesuai dengan ajaran Agama”.

Iman Ghazali = ” Apa yang paling besar didunia ini ?”
Murid 1 = ” Gunung “
Murid 2 = ” Matahari “
Murid 3 = ” Bumi “
Imam Ghazali = ” Semua jawaban itu benar, tapi yang besar sekali adalah HAWA NAFSU (Surah Al A’raf: 179). Maka kita harus hati-hati dengan nafsu kita, jangan sampai nafsu kita membawa ke neraka.”

IMAM GHAZALI” Apa yang paling berat didunia? “
Murid 1 = ” Baja “
Murid 2 = ” Besi “
Murid 3 = ” Gajah “
Imam Ghazali = ” Semua itu benar, tapi yang paling berat adalah MEMEGANG AMANAH (Surah Al-Azab : 72 ). Tumbuh-tumbuhan, binatang, gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka menjadi khalifah pemimpin) di dunia ini. Tetapi manusia dengan sombongnya berebut-rebut menyanggupi permintaan Allah SWT sehingga banyak manusia masuk ke neraka kerana gagal memegang amanah.”

Imam Ghazali = ” Apa yang paling ringan di dunia ini ?”
Murid 1 = ” Kapas”
Murid 2 = ” Angin “
Murid 3 = ” Debu “
Murid 4 = ” Daun-daun”
Imam Ghazali = ” Semua jawaban kamu itu benar, tapi yang paling ringan sekali didunia ini adalah MENINGGALKAN SOLAT . Gara-gara pekerjaan kita atau urusan dunia, kita tinggalkan solat “

Imam Ghazali = ” Apa yang paling tajam sekali di dunia ini? “
Murid- Murid dengan serentak menjawab = ” Pedang “
Imam Ghazali = ” Itu benar, tapi yang paling tajam sekali didunia ini adalah LIDAH MANUSIA. Kerana melalui lidah, manusia dengan mudahnya menyakiti hati dan melukai perasaan saudaranya sendiri “
0 comments



Tika sebuah kelukaan datang menyapamu...
Menyentak rasa hatimu...
Meragut seluruh jiwamu...
Menghiris naluri keimananmu...

Betapa terhirisnya perasaanmu dikala itu...
Betapa pedihnya...
Betapa remuknya kepingan² kelukaan itu...

Tawamu tidak segirang dahulu...
Candamu tidak seindah kilasmu...
Senyummu tidak semanis rupamu...
Bahkan juga...
Kelukaan itu meragut seluruh kebahagiaan hidupmu...

Hanya yang melaluinya sahaja bisa mengerti...

Namun.. 
disebalik kelukaan itu..
Betapa kita lupa duhai sayangku...
Allah telah mengira² air matamu...
Allah telah menghitung waktu² sedihmu...

Tika jiwamu dirundung luka...
Kau memilih untuk..
Membentangkan sejadah...
Sujud menghambakan diri padaNya...
Lirik² dan bait² doa yang kau lantunkan...
Tangisan syahdu yang kau alirkan...
Bisa menjadi penyembuh lukamu...

Allah memandangmu duhai sayangku...
Allah memandangmu penuh pengertian disaat itu...
Penuh keasyikan...
Melihat hambaNya mengadu kasih untukNya...
Memandang hambaNya mengadu masalah padaNya...

Untuk apa lagi duhai sayang...
Jika Allah telah mengirim kelukaan itu...
Hanya untuk mengakrabkan diri padaNya...
Sambutlah kelukaan itu penuh sabarmu...

Kerana...
Allah telah menjanjikan...
Pelangi tetap akan indah setelah berlalunya hujan...

Allah tetap ada untuk membahagiakan kehidupan kita...
Kerana..
Betapa kita mengerti...
Sebuah kelukaan itu tanda..
Allah sayangkan kita....
0 comments




Alhamdulillah, aku telah selamat menerima suntikan HPV
 pada 19 disember 2012, utk suntikan pertama..
ada ag 2 suntikan, adoii..
ada orang ckap,suntikan seterusnya akn rase ag skit pd yg first..
takotnye.. takotnye..
Nasib baik kejap je suntikan tu~ utk yg 1st nie sakit tak?
 Boley la,rase cm kena gigit semut. Cuma lepas kena suntik tu,
 tangan yang disuntik akan jadi lumpuh sekejap la.
 Sebabnya tangan akan rasa lenguh semacam. 
Takleh nak buat atau angkat benda benda berat.
Okay la, tunggu temujanji yg ke-2 21 januari 2013 lak..
hehehe.. :))
0 comments

1st time aku join contest..
sebab di tag oleh budak comel ini ( nabila farhana )..
kalau ada rezeki, alhamdulillah..
sape-2 yg nk join, klik jew banner kt bawah nie.. 


2 comments



Ya Allah…
Jika dia baik untukku, baik untuk keluargaku..Jadikanlah dia imamku

Ya Allah..
Jika dia yang mampu membahagiakanku dunia dan akhirat janganlah Engkau jauhkan dia dariku…

Ya Allah…
Jika dialah yang dapat membawa aku ke jalanMu, satukanlah hati kami sampai akhirat..

Ya Allah..
Jika aku adalah rusuk kirinya, jadikanlah aku pelengkap dirinya, pendamping paling setia, wanita yang dia cinta, isteri yang dia banggakan dan ibu terbaik untuk zuriat-zuriat kami.

Ya Allah..
HambaMu yang jahil ini meminta, ya Allah. Berikanlah dia kebahagiaan, kesihatan, kejayaan serta kasih sayangMu. Andai telah tertulis dia bukan untukku, kurniakanlah dia seseorang yang baik untuknya, dan bahagiakanlah dia , ya Allah.

Ya Allah…
Aku tidak tahu sejak bila aku mencintainya. Juga bagaimana untuk berhenti menyayanginya. Telah aku cuba melupakan tapi bayangannya tetap ada. Hati ini tetap juga menyanjung dia.

Ya Allah..
Kerana kelemahan dan kekuranganku, aku serahkan semuanya padaMu. Jika mencintainya inilah, yang terbaik untukku, redhailah. Semoga cinta ini adalah keranaMu, ya Allah. Semoga cinta ini membawa aku dekat denganMu. Dan semoga cinta sesama insan ini menyedarkan aku untuk selalu mengisi hati ini dengan cinta terdalam padaMu dan kekasihMu.

Amin Ya Rabbal Alamin…
0 comments

Sedihnya, aku nak mengadu kat blog ni jew..
Saat tulis post ni pun dah air mata berguguran. Ni pun sorok-sorok takut roomate nampak.
Memang tak tahan rindu kat mak dan ayah.
Semalam mak ada call, dapat dengar suara mak yang merdu.. 
tapi xdapat sembang-2 dengan ayh sebab ayah pegi masjid..
Hati nie rase macam nak balik jew, macam budak baru masuk universitikan? padahal dah sem 4 pun. Still nages dan rindu-rinduan. Sedih!!!!


0 comments

بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

*•Yaa Rabbi•* Ajarilah kami bagaimana memberi sebelum meminta,berfikir sebelum bertindak,santun dalam berbicara,tenang ketika gundah,diam ketika emosi melanda,bersabar dalam setiap ujian.Jadikanlah kami orang yg selembut Abu Bakar Ash-Shiddiq,sebijaksana Umar bin Khattab,sedermawan Utsman bin Affan,sepintar Ali bin Abi Thalib,sesederhana Bilal,setegar Khalid bin Walid radliallahu'anhumღAmiin ya Rabbal'alamin.

Duhai insan terpilih...
Menunggumu… adalah hal yang tak mudah untukku,Saat waktu berputar menukar usia, menambah sederet kondisi yang kian rumit 

Ketika pertanyaan "Kapan saat menikah" mulai menghakimi..

Menjaga cinta agar kecenderungan hati ini tak bergeming pada garis setia..sehingga tetap berada pada takaran kesuciannya.

Hingga kelak Allah tetapkan waktunya..

Sungguh.. aku begitu takut bila jiwa yang resah ini nampak beriaknya kala tersentuh oleh ketulusan yang sebenarnya bukan pada tempatnya..

Begitu menderunya mihnah dan fitnah yang berpusar ,bagaimana aku bisa membedakan apakah itu benar dirimu.. insan yang Allah takdirkan buatku

Wahai engkau yang kelak menjadi Imamku,,
Telah ku semat azam ku untuk teguh dalam penantianku hingga kau hadir disisi ku sebagai karunia_Nya.Bersama membangun cinta kepada_Nya.. bergandingan kita mendekat kepada_Nya.Hingga langkah kita saling berhentian kepada_Nya

Menikmati saat-saat bersamamu dalam dekapan Redha_Nya.. 
Menjadikan diri sebaik-baik perhiasan dunia buatmu..
Mempersiapkan generasi terbaik kita kelak..
Tenang.. tanpa cemas bahawa kasih sayangmu akan meninggalkanku..
Genggamlah selalu komitmen kita..

Duhai pemilik rusuk kiri..
Dengarlah..
Aku akan menguatkan diriku demi kehadiranmu.
Hingga akhirnya cintaku menemukanmu...
Sampai ikrar cinta itu hadir dalam sebuah perjanjian yang kuat, yang Allah menjadi saksinya…

Wahai calon Imamku Takkan Habis Ku Berdo'a Jadi Kekasih Halalmu...
2 comments


Semoga Jumaat Ini Menjadikan Kita Seorang Hamba Allah Yang Lebih Bertaqwa, Lebih Menyantuni, Lebih Berjaya Dan Lebih Cemerlang…DUNIA & AKHIRAT!

1. Berlakunya Hari Qiamat.
Dalam suatu hadis riwayat Muslim, RasuluLlah SAW ada menyebut bahawa:
“Pada hari Jumaat juga qiamat akan berlaku. Pada hari itu tidaklah seorang yang beriman meminta sesuatu daripada Allah melainkan akan 
dikabulkan permintaannya.”

Dalam hadis lain, RasuluLlah SAW bersabda yang bermaksud :

“Hari Yang Dijanjikan ialah Hari Qiamat. Hari Yang Disaksikan ialah Hari Arafah, dan Hari Yang Menyaksikan ialah Hari Jumaat. Matahari tidak terbit dan tidak terbenam pada mana-mana hari yang lebih mulia dan afdal daripada hari Jumaat.”

2. Nabi Adam Diciptakan Dan Baginda Juga Disingkirkan Dari Syurga.
Hari ini nabi Adam a.s diciptakan, dan hari ini jugalah beliau diturunkan daripada syurga. Daripada Abu Hurairah katanya, Rasulullah SAW bersabda, maksudnya:

“Sebaik-baik hari yang terbit matahari ialah Jumaat, pada hari itulah, Adam a.s. diciptakan dan pada hari itulah juga dia dikeluarkan dari syurga.”

3. Penghulu Segala Hari.
Jumaat ini adalah hari yang sangat-sangat istimewa kerana Islam meletakkan Jumaat itu ketua dan lebih sedikit ganjarannya berbanding hari-hari yang lain. Dalam suatu hadis Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah yang bermaksud: “Jumaat dinamakan sebagai ‘Saidul aiyam’ iaitu penghulu segala hari (hari yang sebaik hari).” Terdapat banyak kebaikan dan kelebihan pada hari ini termasuklah Solat Jum’aat.

4. Selamat Dari Fitnah Kubur Bagi Yang Mati Pada Hari Jumaat.
Menurut Rasulullah SAW:

“Tidak seorang muslim yang mati pada hari Jumaat atau pun malam Jumaat, melainkan diselamatkan Allah daripada fitnah kubur.”

5. Kebaikan Dengan Memotong Kuku.
Ibnu Masud berkata, “Sesiapa yang memotong kuku pada hari Jumaat, Allah akan menyembuhkannya daripada penyakit dan memberikannya keselamatan.”

6. Makbulnya Doa Di Antara Dua Khutbah.

“Pada hari itu terdapat suatu masa di mana seorang hamba mukmin apabila meminta (berdoa) kepada Allah sesuatu kebaikan melainkan Allah memakbulkan doanya atau ia meminta Allah melindunginya daripada sesuatu kejahatan melainkan Allah melindunginya daripada kejahatan.” (Hadis riwayat Tirmizi).

Berdasarkan hadith Rasulullah SAW daripada Abu Hurairah yang bermaksud:

“Pada hari Jumaat ada satu saat yang bertepatan dengan orang Islam ketika dia sedang sembahyang, di mana tatkala ia berdoa maka doanya itu akan dimakbulkan.”

Dan RasuluLlah SAW menunjukkan isyarat tangannya yang membawa maksud sedikit sahaja waktu itu.

Abi Burdah bin Abi al-Amusa al-Asy’ari r.a berkata bahawa beliau pernah mendengar bahawa Abdullah bin Umar r.a pernah mendengar bahawa RasuluLlah SAW pernah menjelaskan bahawa waktu yang paling mustajab itu adalah waktu antara imam duduk di atas mimbar sehingga solat selesai didirikan. Hadith Rasulullah SAW daripada Jabar r.a pula mengatakan ianya adalah pada hari Juma’at, akhir waktu Asar. (Riwayat Abu Daud, An Nasa’iy dan Al Haakim)

Sabda Rasulullah SAW lagi :

“Solat lima waktu (sehari semalam) dan jumaat hingga jumaat merupakan penebus-penebus dosa (ketika itu) selama tidak dikerjakan dosa-dosa besar” (Riwayat Muslim)
2 comments

Awak,
Saya dan awak di pisahkan dengan jarak......
Saya tak tahu apa yang awak lakukan,dengan siapa awak berada dan bagaimana keadaan awak.....
Tapi Allah ada untuk kita....
Dan saya tahu Allah akan jaga awak untuk saya...... 

Saya mungkin terbatas untuk melihat awak,tapi tidak bagi DIA......
Awak,tolong ya pelihara hati dan diri awak....
Seperti yang saya lakukan sekarang........
KESETIAAN dan KEJUJURAN adalah asas dalam sesuatu perhubungan,
Jangan khianati cinta saya untuk awak..... 
Saya harap awak percayakan saya,seperti mana saya percayakan awak.... (◕‿◕)


0 comments

kita merancang , Dia juga merancang ..
kita merancang dengan cita-cita , Dia merancang dengan penuh rasa cinta-Nya kepada kita :)


0 comments

Bismillahir-Rahmanir-Rahim ...

Jika seorang istri menangis dihadapanmu,
Itu berarti dia tak dapat menahannya lagi.
“Hargai lah ia sebelum terlewat…”

Jika kamu memegang tangannya saat dia menangis,
Dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu...

Jika kamu membiarkannya pergi,
Dia tidak akan pernah kembali lagi menjadi dirinya yang dulu.
Selamanya….

Seorang istri tidak akan menangis dengan mudah,
Kecuali di depan orang yang amat dia sayangi, 
Dia menjadi lemah.

Seorang istri tidak akan menangis dengan mudah,
Hanya jika dia sangat menyayangimu, 
Dia akan menurunkan rasa egoisnya.

Lelaki, jika seorang istri pernah menangis karena mu,
Tolong pegang tangannya dengan pengertian,
Dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu.

Lelaki, jika seorang istri menangis karenamu,
Tolong jangan menyia-nyiakannya,
Mungkin karena keputusanmu, kau merusak kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis karenamu,
Lihatlah matanya…
Dapatkah kau lihat dan rasakan sakit yang dirasakannya?

Pikirkan….
Istri mana lagikah yang akan menangis dengan murni, penuh rasa sayang,
Didepanmu dan karenamu…

Dia menangis bukan karena dia lemah,
Dia menangis bukan karena dia menginginkan simpati atau rasa kasihan...

Dia menangis,
Karena menangis dengan diam-diam,
tidaklah memungkinkan lagi ...

Lelaki,
Pikirkanlah tentang hal itu ...

Jika seorang istri menangisi hatinya untukmu,
Dan semuanya karena dirimu...

Inilah waktunya untuk melihat apa yang telah kau lakukan untuknya,
Hanya kau yang tahu jawabannya…

Tapi dia sering dilupakan oleh suami karena satu hal…
Bahawa “Betapa berharganya dia”…

Pertimbangkanlah...

Karena suatu hari nanti
Mungkin akan terlambat untuk menyesal,
Mungkin akan terlambat untuk bilang ‘MAAF’ !!!
0 comments

bosan!!!! Korang pernah tak rasa bosan tahap gaban..agaknya adalah kot..mesti paham perasaan aku sekarang ni. bosan da tahap dewa19 da ni..Bukan bosan pe, bosan ngan hidup yang sama jew. Pagi bangun pastu g klas, pastu balik makan, online dan tido. Esok bangun g klas lagi, balik makan tido. Bapak la bosan giler life aku. Bila nak berubah ni. Hidup dalam keadaan yang bosan nak mampos. arghhh,, bosan !!!
0 comments