//Simple is better




About Me !
Hey ! Good days to you!


Welcome to my blog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman kill you!haha.. i'm Nur Shuhada Binti Ab Aziz. 20 tahun. Was taken by someone. Seorang gdis biasa yg hnya inginkn kbhagian. Tiada yg lbih kekal & bhgia slain CINTA yg SATU♥ my fmly♥ my jntung hati♥ my bff♥

Status : YOUR STATUS HERE


Music
Layan jew!



Credits

Basecode: Nadya.
Full edit: SitiSyuhadah
Re-Edit by: shuhada aziz

Nuffnang

◕‿◕

"I know I'm not the best writer.. menulis sekadar suke-2.. mohon maaf andai ade yg tak suke.. !! "

Blog archive

» July 2012
» August 2012
» September 2012
» October 2012
» November 2012
» December 2012
» January 2013
» February 2013
» March 2013
» June 2013
» September 2013
» October 2013
My anniversary

Daisypath Anniversary tickers
En. Jantung Hati



TUHAN,sampaikan pesan ini padaNya.. aku menyayangiNya,mecintaNya.. tak sanggup bila ku kehilanganNya.. tiap saat ku merindukanNya.. ingin bertemu denganNya.. lindungilah dia saat aku tak bersamanya.. aku hanya ingin ia BAHAGIA.. walaupun tak bersamaNya.. aku ingin selalu menjagaNya.. jangan biarkan ia bersedih.. aku hanya ingin melihat senyumNya.. SAMPAI AKU SUDAH TIDAK ADA DI DUNIA..

Followers
Sayang korang!

Jerit di sini

malam 31 ogos aku sambut malam diambang kemerdekaan..
tak sambut jauh-2 pOn..
dekat kolej jew..
tak payah pegi dataran..
kat sini pOn da cukup meriah..
macam-2 ade sebelOm menunggu detik 12 malam..
sebenarnye aku malas nak join bende-2 cmnie..
nampak sangat takde semangat patriotik kan3.. hehe
tapi, disebabkan ade makam free punye pasal..
aku trOn ler.. hehe
tahu makan jew kan..
pape pOn aku smpat ler snap bebrape keping gmbar..
jom tngOk..














okay, last but not least..
Happy birthday to M.A.L.A.Y.S.I.A !!! 
I'm TOO proud to be malaysian..♥♥♥



0 comments

dah lame kot rasenye aku tak update blog nie..
tgk-2 kan da penuh sarang spider,haha..
bukan ape,sejak aku dtg balik ke kolej lpas raya,
aku bzy giler..
yekew bzy giler??
tak smpai gler kot..
tapi,aku mmg bzy ler..
ade test,kuiz..
so, terpakse la kena stdy..
wlaup0n sbnrnye aku sorang yg pemalas nk stdy..
skrg nih la baru aku ade mase balik..
ade mase,tapi idea lak tak de..
tak tahu nak tulis ape..
sebab tuh ler kat ats uhh, aku tulis tak tahu tajuk..
hurmmm..
malam nie bosan sangat-2 aku rase..
tak tahu nak buat ape..
roomate xde,blik kg..
cuti..
tinggal aku jew dalam blik sorang-2..
fon pun tak berbunyi..
takde kew org nak call n text aku..
aku bosan sangat-2 nih..
encik jantung hati aku??
dye bzy ler malam nih..
ade keje katanye..
tak tahu la keje ape malam-2..
biar jela..
malas nak ganggu..
hurmmmmmmm...
bosan.. bosan.. bosan..
nak stdy, malas!!!
0 comments

0 comments

Ketika Allah menciptakan wanita ,

Malaikat datang dan bertanya, "Mengapa begitu lama, Tuhan?"

Tuhan menjawab, "Sudahkah kamu lihat semua detik yang AKU ciptakan untuknya?"

Dua tangan mesti di bersihkan, setidaknya terdiri dari 200 bahagian yang boleh di gerakan & berfungsi baik agar dapat mengolah berbagai jenis makanan...

Mampu memberikan kenyamanan bagi anak-anaknya...

Mempunyai pelukan yang menyembuhkan rasa sakit hati & kesengsaraan...

Dan semuanya cukup di lakukan dengan kedua tangan ini...

Malaikat menjawab, "Hanya dengan dua tangan ini?"

"Tetapi...,Engkau membuatnya begitu halus & lembut"

"Ya..., AKU membuatnya begitu lembut, tapi kamu belum dapat bayangkan kekuatan yang AKU berikan kepadanya agar ia dapat mengatasi banyak hal luar biasa"

"Apakah dia mampu berfikir?" Tanya Malaikat

Tuhan menjawab, "Tidak hanya berfikir, dia juga mampu berunding dan mengutarakan pendapatnya

Malaikat itu menyentuh dadanya,
"Tuhan, Engkau buat ciptaan ini kelihatan lemah & rapuh, seolah banyak sekali beban untuknya"

"Itu bukan kerapuhan, itu air mata. AKU berikan padanya supaya dia boleh mengekspresikan kegembiraan, kegalauan, cinta, kesepian, penderitaan, dan rasa bangga"

"Engkau memikirkan segala sesuatunya, wanita ciptaan-Mu ini sungguh menakjubkan"

"Ya....., Harus...!!! Wanita ini mempunyai kekuatan untuk mempersona lelaki...

Dia dapat mengatasi beban hidup, mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri...

Mampu tersenyum bahkan ketika hatinya menjerit...

Mampu tertawa saat hatinya menangis...

Dia boleh berkorban demi orang yang di kasihinya...

Dia boleh melawan ketidakadilan...

Dia bersorak disaat melihat temannya bahagia...

Hatinya terluka saat melihat kesedihan...

Dia tahu sebuah ciuman & pelukan dapat menyembuhkan luka...

"CINTANYA TANPA SYARAT"

Malaikat sangat kagum, "Lalu apa kekurangannya?"

Tuhan menjawab, "Hanya satu hal....., Dia terkadang lupa betapa berharganya dia"
0 comments

‎-syg,hepy bfday...
-thanks b..
-syg xnk celebrate ke?
-xnk..
-nape xnk??
-syg xpenah celeb pn bfday sblom2 ni..
-laa..yeke??sori la,b xsmpat nk wt ape2 utk syg...
-xpe,syg paham..huhu
-sorii,b sibuk keje...
-xpe b,syg tau..b da wish pn da ckup tau..:)
-btol ni syg xkesah??
-btoll..:)
-thanks syg,jap ea,nk p toilet...
-ok...
(5 minit later)
-suprise.....hepy bfday to u......)
-ehh,camne korang leh ada rmai2 ni??
*ni laki ko la yg beria ajak kami celebrate ko nye bfday
-bieee......nape xcakap awal2,saje je tau...
-hehe..b saje je wat2 sibuk..juz for u syg...dah3,ptong kek tu..
*teringin rasenye nk romantik cmnie,hehe
0 comments

bile wanita masuk dapur,
inilah hasilnye..



menu nasi goreng kg + milo ais..
nak rase kew??
meh ler cnie, hehe..
kali ke 2 masak pakai rice cooker at kolej harun aminurrashid(khar), upsi..
kali nie nasi goreng semakin menjadi daripada yg 1st ari tu..
best!!
tapi, otw nak ciapkan benda nie, kecoh satu umah..
da macam nak uat kenduri kawen..
meriah..
dan hasilnye okay ler..
seperti yg atas tuh..
hasil drp air tangan chef-2 yang tak berape nak terkenal, haha..
antaranya yg pertama chef kak mardhiah

chef alyna

chef yatiey

chef ekin

dan yang terakhir chef shuhada, haha..
0 comments

aiskrim.. aiskrim..
sape nak??
beli la sendiri, hehe..
aku bukan penjual aiskrim..
sje suke-2 nak tanya, hehe..
jangan marah..
malam nie hajat aku nak makan aiskrim akhirnye tercapai jugak..
da lame kot terase nak makan..
tapi malam nie baru dapat..
dari asalnye teringin nak makan yg nie..
tapi yg aku dapat makan..
yg nie jew..
tapi, takpe la..
syukur dapat makan jugak, hehe
(ayat macam orang tak pernah makan aiskrim jew)
hahaha..
0 comments

alangkah cepatnya masa berlalu..
ketika kite mula merasa seronok melaksanakan ibadat..
ramadhan semakin hampir menutup tirainya..
dan..
setiap kali bulan Ramadhan, selalu kita mengimpikan untuk menemui malam yang cukup istimewa, Malam Lailatul Qadar. Dimana menurut banyak keterangan bahawa Malam Lailatul Qadar itu terjadi pada 10 malam terakhir di bulan Ramadhan.
dimana dimalam itu lebih baik dari seribu bulan, dengan kita beribadah dimalam tersebut. Dan bukankah disetiap hari itu baik, asalkan kita isi dengan berzikir kepada Allah SWT.
Malam Lailatul Qadar sering di sebut malam seribu bulan, bahkan kalau yang melakukan ibadah dimalam tersebut pahalanya sama dengan ibadah seribu bulan.
Firman Allah SWT: Sesungguhnya Kami telah menurunkan (al-Quran) itu pada malam al-Qadar. Apakah cara yang membolehkan engkau mengetahui kebesaran lailatulqadar itu? Lailatul qadar ialah malam yang paling baik berbanding 1,000 bulan. Pada malam itu, para malaikat dan Jibril turun dengan izin Tuhan mereka membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun berikutnya). Sejahteralah malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar.(al-Qadr: 1-5).
Sayyid Qutub dalam tafsir Fi Dzilalil Quran menyatakan, malam Lailatul Qadar bermandikan cahaya Allah, cahaya malaikat, dan cahaya roh sampai terbit cahaya fajar. Rasulullah saw. menyuruh kita menghidupkan malam itu,”Barangsiapa bangun untuk ibadah di malam Lailatul Qadar, dengan iman dan harapan, akan diampuni dosa-dosanya yang lampau.”
Apakah Lailatul Qadar?
Makna Al-Qadr, menurut sebahagian ulama berpendapat ia bermaksud pengagungan. Disini dapat kita fahami bahawa Malam Lailatul Qadar bermaksud malam yang memiliki keagungan kerana diturunkan al-Quran pada malam tersebut, turunnya para malaikat, melimpahnya rahmat dan keampunan Allah serta Allah akan menganugerahkan keagungan (kemuliaan) kepada mereka yang beribadat pada malam itu.
Al-Qadr juga bermaksud penetapan. Oleh itu, Lailatul Qadar juga bermaksud malam penetapan segala urusan yang bakal berlaku pada tahun berikutnya.
Bilakah Berlaku Lailatul Qadar?
sabda Rasulullah SAW: Carilah lailatul qadar pada malam-malam yang ganjil daripada 10 malam terakhir di bulan Ramadan.(riwayat al-Bukhari di dalam sahihnya, 2017)
dalam sabdanya yang lain baginda SAW menyebut:
carilah (lailatulqadar) pada 10 malam terakhir. Jika seseorang kamu lemah atau tidak mampu, janganlah Dia kalah (putus asa) mencarinya pada baki tujuh malam terakhir.
(riwayat Muslim di dalam Sahihnya, 1165).
*daripada kombinasi hadis di atas dapat kita simpulkan bahawa, kita sepatutnya menggandakan ibadah pada malam yang ganjil bermula 10 malam terakhir pada bulan Ramadan terutamanya pada malam ke 23, 25, 27 dan 29.
0 comments

ari nie ade sesi fotografi untuk budak kelas aku..
budak dip sains (matematik)..
sebelom sesi tuh bermule, sempat ler aku ngan kawan-2 snap pic sendiri..
maklum la da tak sabar sangat, hehe..
jom ler intai2 tgk..
tapi, tak byk sgt pon..
kami semua ade rupa bakal jadi cikgu tak?? hehe



*tak cantik pon sebab semua pic nie aku edit sendiri
4 comments

Khas utk kaum hawa.. 
Andai “period” tdk teratur..
Sering mengalami senggugut (period pain)
Cubelah baca ayt nie.. 
insyaAllah..

0 comments

semakin hari, semakin aku terase suasana hari raya..
nak buat cmner..
buka radio, mesti ade jew yg request lagu rya..
radio mane-2 pon mesti ade..
tak dgr radio, dgr lagu dari housemate..
semua da lyan lagu raya..
lagi 2minggu aku nak blik kg..
da tak sabar rasanye..
orang laen semua da sibOk mencari baju rya..
aku takde pon lagi..
takpe, aku tak kesah sgt pon..
yg penting, rya tahun nie mesti meriah..
0 comments

andai lelaki tahu..apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya..
andai lelaki tahu..apabila seorang perempuan itu mengalirkn air mta,itu bkn brmkna dia lmah,tetapi dia sedang mencari kekuatan untk trus tbah mncintai llaki itu..
andai lelaki tahu..apabila seorang perempuan mrah,mmg dia tdk mmpu mngawal perasaannya tapi prcyalah, itu mknanya dia sgt mngambil brat dan mnyayangi lelaki itu. lihat saja psngan yg bru brcnta,mreka jrang brgaduh. ttpi prcyalah,smkin brtmbah syg mreka pd seseorang,smkin byk pula prterlingkahan yg brlaku..
andai lelaki tahu..apabila perempuan brkata dia mahu anda brubah, itu bkn brmkna dia tdak mahu mnerima anda seadanya. ttpi dia mhu mnjdikn anda lbih baik,bkan untk drinya,tp untk msa dpan anda..
andai lelaki tahu..apbila perempuan byk brckap,dia tdak prnah brmksud untk mmbuat anda rimas,tapi dia mhu llaki mngenalinya lbih dkat..
andai lelaki tahu..apabila perempuan cmburu dan tidak prcyakan anda,bkn brmkna dia tdak syg. ttpi dia trlalu sygkn anda dan mengangap anda ank kcil yg msih memerlukn spenuh prhatian. kdg2 dia trlalu risau skiranya trlalu prcya,anda akn mengkhianati kprcyaan yg d bri. naluri keibuan trlalu kuat. dia hnya mhu kn yg trbaik untk anda..
andai lelaki tahu..apabila perempuan mrajuk,jgn kta dia mngada-ngada. dia bkn mahu d pjuk dgn wang rnggit atau hdiah sed0zen,tp ckup dgn prhatian yg blh buat perempuan rsa d hargai..
andai lelaki tahu..apbila perempuan jrang mngatakan 'i love u' itu tdak brmksud dia tdak mnyintai ttpi dia mahu llaki itu mrasai sndri cntanya..
andai lelaki tahu..apabila perempuan kta dia rndu sma kamu,dia bnar2 mksudknnya. apbila brjauhan,byangan mu akn sntiasa brmain d mta..
andai lelaki tahu..apabila perempuan kta llaki lain itu lbih baik dri kamu,jgn prcya kata2nya krna dia mahu mlihat sjauh mna kamu snggup mnjadi yg trbaik d mtanya. wlaupun sbnarnya mmg kamulah yg trbaik d hatinya. slgi dia ada kamu,prcyalah,wlaupun prmpuan mngangap msih rmai lg llki yg trbaik d mtanya ttpi d htinya, kmu ttap yg trbaik..
andai lelaki tahu..apabila perempuan mnjdi dgil,dia bkn brmksud untk mnjadi dgil tp dia mhu mlihat sjauh mna llaki itu mmpu brsabar dgn kerenahnya. percyalah,hati prempuan sgt lmbut. andai kne dgn cranya,jgn trkejut klau akhirnya dia mnukar fikirannnya dlam msa sesaat..
andai lelaki tahu..apbila perempuan brkta 'tlg tnggalkn sya!' dia tdak prnh brmksud mnyuruh anda prgi slmanya. dia hnya mhu menenangkn fkirannya sbntar shja. apbila dia kmbali tnang,prcyalah dia akn mncri anda smula. itu tndanya dia bnar-2 mnyintai anda. prmpuan sukar utk mngawal prsaan. dia trlalu emosional. tp,dialh yg pling mnyayangi anda dan sgt sensitif dgn prubahn pd dri anda..
andai lelaki tahu..sememangnya Allah mnciptakan llki dan prmpuan itu dgn prbezaan yg trsndri. ttpi,skiranya mreka sling memahami,mreka akn sling mlngkapi dan mnyempurnakan. prmpuan itu d ciptakan oleh Allah indah sekali. d sebalik air mtanya, trsimpan seribu satu kekuatan yg bkal mnjadikan seorang llaki itu mrasa slmat brsmanya. biarpun zhirnya prmpuan itu nmpak lmah tp dia pnya kekuatan sndri yg bisa mngg0ncang dunia dan mgkin bisa pula mmbuat llaki itu lmah krananya..
jd hrgailah khdiran seorang prmpuan dlam hdup anda krana dia d dtgkn bkan krna klemahan shja tp dia jgk ada kekuatan utk mnyok0ng anda dan mmbuat hdup anda lbih smpurna. dialah yg bkal mnjadi prmpuan bkrjaya,istri juga ibu yg trbaik utk ank-2 anda..
0 comments

aku tak tau kenape dgn aku malam nie..
rase sedih..
rase nak nangis jew..
padahal takde pape pon yg berlaku..
rasenye semua okay..
tapi, ntah kenape hati aku rase sedih sgt-2..
nk lyan citer nga kawan-2 pon da tak menjadi..
camne la aku nak hadapi sesuatu dugaan..
sedangkan aku tak pernah kuat, terasa diri nie lemah sgt..
kan best lau ade org yg dpat memahami isi hati aku..
dapat merase ape yg aku rase..
Ya Allah harap-2 takde la perkara bruk yg menimpa aku..

0 comments

mood hari nie
-
-
-
K . O . S . O . N . G
-
-
-
O_O

0 comments

best giler ari nie..
walaupon skdar berbuka puasa dgn nasi goreng + kfc snack box jew..
tp, best sgt..
ntah ler nape..
myb sebab air tangan sdri kot..
sebab ari nie, aku bljar msak nasi goreng sndri..
with mardhiah razak, yatiey n ekin..
aku la manusia yg tak pandai nak masak..
tapi, ari nie nasi aku menjadi..
sebab ade yg tolong ajarkan,hehe..
cume terlebih masin jew..
biasa ler 1st time masak pakai rice cooker..
best,, terasa nikmatnye..
hehe
...............(^_^)..................
0 comments

Tolong beritahu jodohku, aku ada beberapa pesanan untuknya,
Tolong beritahu jodohku, cinta agung lagi suci adalah cinta dariNya,
Tolong beritahu jodohku, cinta pada manusia boleh buatnya lupa
Tolong nasihatkan jodohku, jangan mencintaiku lebih dari yang Maha Esa,
Tolong nasihatkan jodohku, jangan merinduiku lebih dari Maha Pencipta
Tolong nasihatkan jodohku, jangan mendoakanku lebih dari ibu bapanya.
Tolong katakan pada jodohku, dahulukan Allah kerana di situ ada syurga,
Tolong katakan pada jodohku, dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya
Tolong katakan pada jodohku, dahulukan yang wajib, kerana itu jalan hendak ke syurga
Tolong ingatkan pada jodohku, aku terpikat kerana imannya bukan paras rupa
Tolong ingatkan jodohku, aku lebih mencintai zuhudnya bukan hartanya
Tolong ingatkan jodohku, aku menyayanginya kerana budi bahasanya
Tolong tegurkan jodohku, bila beliau mula mengagungkan cinta manusia
Tolong tegurkan jodohku, bila beliau mula tenggelam dengan angan-angannya
Tolong tegurkan jodohku, andai nafsu mula mengawal fikirannya
Tolong sedarkan jodohku, aku milik yang Maha Pencipta
Tolong sedarkan jodohku, aku masih milik keluarga
Tolong sedarkan jodohku, tanggungjawabnya besar pada keluarga
Tolong sabarkan jodohku, usah ucap cinta andai cita-cita belum tercapai..
Tolong sabarkan jodohku, usah dekati diri ini kerana bimbang diri terlalai..
Tolong sabarkan jodohku, usah bimbang tentang jarak antara kita..
Tolong pesan pada jodohku, aku tidak mahu menjadi fitnah besar pada dirinya
Tolong pesan pada jodohku, aku tidak mahu menjadi punca kegagalannya
Tolong pesan pada jodohku, biarlah Maha Pencipta menjaga dirinya
Tolong khabarkan pada jodohku, aku tidak mahu membuat dia terleka
Tolong khabarkan pada jodohku, aku mahu melihat dia berjaya dalam cita-citanya
Tolong khabarkan pada jodohku, aku mahu dia jadi penyokong kejayaanku.
Tolong sampaikan pada jodohku, aku mendambakan cinta suci dan luhur darinya
Tolong sampaikan pada jodohku, mencintaiku kerana Allah tidak ternilai harganya
Tolong sampaikan pada jodohku, hubungan ini akan terjaga selagi dia menjadi hubungan dengan yang Maha Kuasa
Tolong sampaikan pada jodohku, kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri.
Siapakah jodohku? Di manakah dia berada? Hanya Allah yang tahu. Hanya kepadaMu aku berserah akan jodohku. Sampaikan pesanan ini padanya walaupun aku masih belum mengetahui siapa jodohku. Insyallah jodohku, satu hari nanti dengan izin Allah, kita pasti akan bertemu jua..
salam sayang
0 comments

Jujur aku rindu kamu, wahai jodohku..
Tapi saat ini belum saatnya untuk kita bertemu, bukannya aku tak mahu, atau aku tak rindu. Tapi sememangnya kerana perjalanan kita masih panjang. Dan masih banyak kewajipan yg harus kita penuhi sayang. Kadang – kadang aku berfikir, apa nanti saat subuh tiba kau akan membangunkanku? Mengajakku bertafakur dan bersujud kepada-Nya?
Berat hati ini menantikanmu, gelisah pula hati ini memikirkanmu. Apa kau selalu hiasi langkahmu dengan kebaikan-kebaikan? Dan apakah nanti saat zuhur tiba, kau akan meninggalkan kesibukanmu sementara, untuk menghadapNya?
Jodohku, sihatkah kamu?
Kalau aku berada disamping mu saat ini, mungkin aku akan merawatmu dengan penuh kasih sayang.
Jodohku sabar dan tenanglah..
Aku disini masih bersabar menanti mu, Hatimu tidak terluka kan? senyumlah.. kerana aku yakin kebahagiaan akan selalu menyertai kita, Jikalau detik ini hatimu sedang terluka, berwuduklah.. dan mendekatlah diri kepada-Nya. Tetapi disini aku berharap kamu baik-baik saja..
Jodohku, aku rindu..
Bilakah kita akan bertemu? Begitu banyak hal yg ingin ku ceritakan kepadamu. Begitu banyak pula harapanku untuk menantikan nasihat – nasihat mu. Hati ini kosong.. dan hati ini tak sabar menanti kehadiranmu yang akan membalut dan menyembuhkan luka dihatiku
Jodohku…
Adakah kau juga rindu padaku? Bagaimana dengan Quran mu? Sudahkah kau baca diantara maghrib dan isyak? Apa yang kau fahami dari surah itu? Ceritakanlah kepadaku.. Aku sedia mendengar, dan begitu juga dengan keluhanmu, aku sedia mendengarnya..
Apa perubahan yang kau lakukan dari hari ke hari sayang? semakin baikkah?
Aku berharap seperti itu, Jodohku..
disetiap langkahku dan seusai solatku..
ku bisikkan AL-Fatihah untukmu, agar kau selalu berada dijalan-Nya..
Sabarlah sayang, waktu-waktu ini bukanlah waktu yang lama..
Jangan sampai kau tersalah jalan sayang..
Jodohku..
nantilah aku, dengan perbagai kebaikan yang nantinya akan membawa Rahmat untuk kita, Jagalah dirimu dari hal-hal yang dilarang agama. Kerana aku mencintaimu secara tulus & ikhlas
Jodohku..
Bersiaplah kau untuk mencintaiku scara tulus dan mahu menerima segala kekuranganku. Dan membenarkanku dikala aku salah. Sayang… berusahalah membahagiakan orang tuamu… dengan menjaga sikapmu dan tuturkata mu.. Aku yakin kau adalah orang yang sabar, orang yang cekal membesarkan anak – anak kelak Jangan pernah merasa keseorangan.. kerana aku disini masih setia menantimu..
Jodohku..
kalau siang sudah berlalu.. pejamkan matamu dengan buaian doa, begitu juga ucapan doa dariku yang selalu menyertaimu…
Semoga ALLAH selalu menjadikan kita dijalan yang benar. Amin…
Jodohku..
Tak terasa penatku menaip pada keyboard ini, memang benar ini adalah tanda kerinduanku kepadamu,
Ingatlah sayang..
aku selalu ada untukmu..
Untuk itu jangan pernah kau merasa sendiri atau sepi..
Semoga kerinduanku ini akan terjawab, seiring berjalannya waktu.
Salam hormatku dan sayangku untukmu….
0 comments

Ya Allah, mengapa wanita sering menangis?
jawabnya: kerana wanita itu UNIK
Aku ciptakan dia sebagai makhluk istimewa
Ku kuatkan bahunya untuk menjaga anak2nya,
Ku lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
Ku kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,
Ku teguhkan peribadinya untuk terus berjuang saat yang lain menyerah,
Ku berikan dia naluri untuk mencintai anak2 dalam keadaan apapun,
Ku kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati rakan,
walau disakiti oleh "orang" yang dia sayangi.
wanita makhluk kuat,
tapi jika satu saat dia menangis itu kerana Ku beri dia air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.
0 comments

RINDU
Dikau dtg lg..
Menyapa segenap sanubari
Dikala sepi mencengkam diri
RINDU
Apakah yg dikau cari..
Mengapa sering menghimpit hati
RINDU
Tidakku tahu keperluanmu..
Bijak mencuri lakaran perasaanku
RINDU
Kesungguhan darimu..
Dalam meniti layar hatiku
Membuaiku bagai ombak lalu
RINDU
Ku ingin tahu..
Adakah benar dikau pelengkap indah kenanganku
Atau
Dikau hanyalah bayangan luka gurisan kalbu
RINDU
Kepastian tetap aku nanti..
Biarpun menanti di hujung hari
0 comments